onsdag 22 februari 2012

♥ ♥ Låt mig presentera de finaste bland små underverk ♥ ♥




 




När Danso & Diva hämtats på dagis igår & lämnats hos mamma & pappa
styrde jag bilen mot Forshaga & Karyamba´s kennel.

- Valparna var på äntligen på väg!!

Tror jag svängde in på uppfarten runt 18.00 hos Morgan & Torill.
Bjöds på kaffe & goaste semlorna under tiden vi väntade på att valpningen skulle börja ..
Det blev en himla massa kaffe under kvällen ;)


Kl 22.03 kom första lilla krabaten till världen

Jag fick vara med & ta emot nio fantastiskt fina små varelser - en alldeles oförglömlig kväll/natt

Strax innan 05.00 åkte jag trött men otroligt glad hem till Karlstad.
När jag klev innanför dörren fick jag besked att valp nr tio tittat ut :))



"Nyfödd perioden"

Behöver mat, sömn, skydd, värme.
100%-igt beroende av mamman.
Reagerar för värme-kyla-lukter.
Direkt fortsättning på fosterstadiet.
Lukt, smak, känsel något utvecklat.


MEDFÖDDA BETEENDEN: Kravlar i cirkel, vaggar med huvudet, sugbeteende, mjölktrampar, skriker.

Massage tömmer tarmen och urinblåsan på valpen! Massagen utvecklas till ett socialt beteende senare



Intresserad av valp kontakta Karyamba´s kennel

Torill & Morgan Skynsveen

Tele: 054 - 87 09 11 karyamba@bredband.net






Foton från valpningen:

 
♥ ♥
Tanja i väntan på Filippas valpisar

Tanja
















Ronnia & första lilla  ♥






Eliott & Tilly
Bästa Torill!

Ängla & Tanja





Tanja












♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥














Inga kommentarer: