fredag 27 januari 2012

Weekend i Stockholm

13.21 rullade vi ut från Centralstationen i Karlstad. Avgångstiden blev framflyttad då tåget var tvunget att återställas!?! Lr som lokföraren själv sa - Jag måste trycka på reset innan vi kan åka igen. Kändes lite märkligt faktiskt, men ska de återställas så ska de ;) Tiden vi tappade vid start, kördes in och vi anlände till Sthlm 5 min INNAN utsatt ankomst tid! Hejja SJ mera sånt :)!!

Tunnelbana ut till Globen & Quality Hotel.. Det är när man kommer down under som man märker av storstads livs stressen. Att armboxa-sig-fram-för-att -till- varje -pris - hinna först in i vagnen ja det verkar vara en oskriven lag. Nog om det.
Under kvällen kikade jag runt lite i köpcentret som ligger precis intill Globen.
Köpte med mig en STOR bägare m "lösvikts" glass från Ben & Jerry's & en efterlängtad kaffe.
(Köper aldrig kaffe lr något annat heller för den delen de ggr jag åker tåg, vill undvika att gå på toaletten.)

Nu har jag myst ner mig framför tvn i ett hav av kuddar o med mysigaste fällen. kaffet är sen länge urdrucket & bägaren bär spår av den glass som tidigare inhandlats.

Imorgon väntar en dag fylld med föreläsning & massa ny kunskap!

Lämnade kameran hemma vilket jag ångrar! Iphonen får ist stå för helgens bilder ..



Inga kommentarer: